Besvärliga människor finns överallt. Det kan vara en besvärlig kollega, en besvärlig kund, en besvärlig patient eller till och med en besvärlig chef. Vad beror detta på och vad kan du göra för att hantera och förebygga detta vanliga problem?

Den här kursen riktar sig till dig som återkommande kommer i kontakt med besvärliga människor och nu en gång för alla vill lära dig att hantera detta på bästa sätt. Den kursen kommer att lära dig varför detta problem uppkommer men framförallt hur du kan förebygga detta och se till att det INTE uppkommer.

Kursen inleder med att förstå mekanismerna bakom detta fenomen. Därefter kommer du att få lära dig en praktisk modell för hur du ska hantera och förebygga detta. Kursen är mycket praktiskt inriktad så att parallellt kommer du hela kursdagen att få konkreta tips och verktyg hur du ska agera när du kommer tillbaka på arbetsplatsen. Ett extra plus är att du också kommer att få kunskaper och insikter inom självledarskap vilket gör att du även kommer att ha praktisk nytta av denna kurs privat också.

Kursen kommer att ge dig kunskap om följande moment:

  • Motivation – hur du lär dig att motivera andra så de slutar vara besvärliga
  • Kommunikation – hur du skapar kommunikation som motverkar besvärliga människor
  • Psykisk ohälsa – så gör du när det beror på dåligt mående
  • Konflikter som uppkommer till följd av besvärliga människor  – så gör du för att hantera detta
  • Självledarskap – så gör du för att leda dig själv genom detta

 

 

Kursprogram

  • 08.30-09.00

    Inskrivning och frukost

  • 09.00-10.15

    Pass I

  • 10.15-10.30

    Fikapaus

  • 10.30-11.45

    Pass II

  • 11.45-12.45

    Lunch (ingår i priset).

  • 12.45-14.15

    Pass III

  • 14.15-14.30

    Fikapaus

  • 14.30-16.00

    Pass IV

  • 16.00-

    Kursen avslutas.