Om allt går som det ska med minskad smittspridning så står de flesta arbetsplatser inför en gigantisk omställning och förändring efter sommaren. Väldigt många känner lättnad och glädje över att vi förhoppningsvis ska få träffas igen och återgå till det normala. MEN… vad är det vi ska återvända till och vad har vi lärt oss under det senaste året?

Många organisationer är redan långt gångna i ”återgångsplaner” men förvånansvärt många är det inte. Under ett praktiskt inriktat webbinarium fokuserar vi på hur vi säkerställer goda rutiner och arbetssätt post-pandemi – vad vill vi ta tillbaka av det gamla, och vad vill behålla efter det senaste året? Och hur gör vi det?

Som deltagare får du exempel och inspiration om:  

  • Vilka riktlinjer som kan gälla för oss efter sommaren och hur tar vi fram dem?
  • Ska vi vara på plats på jobbet och i så fall hur mycket? – vem ska fatta beslut kring distansarbete och på vilka grunder?
  • Hur gör vi med möten framöver? – är det ok att några sitter på plats och några är med på distans?
  • Vad behöver vi göra för att lägga grunden till fortsatt goda arbetssätt och rutiner?

Syfte/mål med utbildningen:

Efter webbinariet har du fått insikt i vad du som chef och ni som organisation kan göra för att säkerställa goda arbetssätt efter pandemin, och en smidig övergång till det nya normala.

Målgrupp:

Kursen vänder sig till chefer, arbetsledare och HR-medarbetare.

Webbinariet kommer att livesändas klockan 09:00 – 10:00 den 23 augusti 2021. Under webbinariet har du även möjlighet att ställa frågor till föreläsaren via chatt. Efter webbinariet får du tillgång till inspelningen i 30 dagar.