I teorin är det enkelt: Satsa på att bli en attraktiv arbetsgivare, få rätt personer att söka sig till organisationen, få dem att stanna – bli framgångsrik.

Verkligheten ser något annorlunda ut. De flesta får kämpa för att få ut sin berättelse, samtidigt som vissa lyskraftiga stjärnor lockar alla talanger med antingen en attraktiv produkt/tjänst, eller en lång historia av framgång. Men hur tar man sig dit om produkten/tjänsten inte har samma lyskraft? Hur skapar man tydlighet och attraktion? Det handlar om att väcka känslor och att sticka ut. På denna kurs får du ta del av praktiska och konkreta tips som hjälper er i resan mot att bli en attraktivare arbetsgivare.

Utbildningen vänder sig till dig som har ansvar för dessa frågor och vill bli bättre på att få genomslag i området samt veta hur du ska göra för att lyckas i din organisation. Under utbildningen jobbar du utifrån dina utmaningar och får värdefulla tips och råd. Hur ser ert medarbetarlöfte ut?

Attrahera, hantera, rekrytera, introducera, utveckla och avveckla är områden som kopplas samman till en röd tråd under dagen.  Utbildningen täcker grundläggande delar inom employer branding och ger dig verktyg du behöver för att driva frågan i din organisation. Du får praktisk träning, inspiration och konkreta metoder som du kan använda i ditt dagliga arbete. Utbildningen varvar inspiration med övningar och verkliga case så att du kommer hem fullmatad med inspiration och din egen att-göra-lista.

Kursledare Robert Dybeck brinner för ämnet och har hjälpt många företag med allt från att bli tydligare i sitt avtryck till att skapa hantera och utveckla sitt kandidatflöde. Robert har ett tydligt affärsperspektiv på området. ”För mig handlar det om lönsamhet och kundupplevelse och är långt ifrån en stödfunktion”. Många strävar efter att skapa ett företag i världsklass, det kräver medarbetare som presterar och trivs. Det i sin tur kräver fokus och långsiktighet som är starkt kopplat till såväl företagskultur som varumärke. Till vardags är Robert en av grundarna till Wildfire som jobbar med kultur och värderingsfrågor, utöver det hjälper han ett flertal större organisationer som konsult och expertrådgivare inom employer branding.

Utbildningen är sammansatt av fyra huvudområden och ger dig som deltagare kunskap om:

  • Varför employer branding? Så får du prioritet kring ämnet samt att du får jobba med hur ert nuläge ser ut.
  • Attraktivt, Unikt och Sant – tre grundläggande principer i uppbyggnaden av ert EVP (Employee value proposition). Så hänger kultur och värderingar ihop med extern kommunikation.
  • Attrahera, hantera, rekrytera, introducera, utveckla och avveckla. Vi jobbar fram din/er employer brandingkarta med identifierade förbättringsområden och tittar på verkliga Case hur andra som lyckats gjort.
  • Att mäta och följa upp employer branding arbete, hur vet ni att ni lyckats?

Syfte/mål med utbildningen:

Utbildningen täcker grundläggande delar inom employer branding och ger dig verktyg du behöver för att driva frågan i din organisation. Du får praktisk träning, inspiration och konkreta verktyg som du kan använda i ditt dagliga arbete. Utbildningen varvar inspiration med övningar och verkliga case så att du kommer hem fullmatad med inspiration och din egen att göra lista.

Målgrupp:

Ansvariga för rekrytering, HR, kompetensförsörjning eller marknadsföring. De som ansvarar för employer branding-arbetet i organisationen ledare eller specialister. Jobbar du som HR-chef, HR-business partner eller rekryteringsspecialist eller har utmaningar med kompetensförsörjningen är det här utbildningen för dig. Även du som jobbar som konsult och vill få konkreta verktyg och arbetssätt samt en bredare förståelse kring hur du kan jobba strategiskt och taktiskt med employer branding.

Nivå/förkunskaper:

För dig som jobbat en del med ämnet men vill lära dig mer och få konkreta arbetssätt och metoder samt inspiration och exempel från hur andra gjort.

Frågor om kursen?

Telefon: 08-579 366 00
E-post: info@bginstitute.se
Kontakta oss

08.30 – 09.00
Inskrivning och frukost

09.00 – 10.15
Pass I
Varför Employer branding, så får du prioritet kring ämnet samt du jobbar med hur ert nuläge ser ut.

10.15 – 10.30
Fikapaus

10.30 – 11.45
Pass II
Attraktivt, Unikt och Sant tre grundprinciper i uppbyggnaden av ert EVP (Employee Value Proposition).

11.45 – 12.45
Lunch (ingår i priset)

12.45 – 14.15
Pass III
Attrahera, hantera, rekrytera, introducera, utveckla och avveckla. Vi jobbar fram din/er Employer brandingkarta.

14.15 – 14:30
Fikapaus

14.30 – 16:00
Pass IV
Att mäta och följa upp ert Employer branding arbete, hur vet ni att ni lyckats?

16.00
Kursen avslutas

ANMÄLAN

Kurstillfällen

22 feb 2023

Livesändning

Platser finns

Kursort: Stockholm

Platser finns

On demand

Pris

8.900 kr (exkl. moms)

Ingår i Kompetenspaket

Läs mer

Livesändning – kurstillfället den 22 februari kommer även att livesändas. Efter genomförd kurs har du tillgång till en inspelad version i 30 dagar. Du behöver således inte vara på plats för att delta och kan även delta i efterhand.

FÖRELÄSARE

presentation-board 2
 Image of
Robert Dybeck
Expert på employer branding
Läs mer